מה נשים ואימהות עושות ברשת?

 

נשים הן הסגמנט הכי גדול שיש. מחקרים מהעולם מראים כי למעלה מ-80% מההחלטות הקנייה של היחידה המשפחתית מבוצעות על-ידי נשים. נשים מחליטות לא רק מה קונים בסופרמרקט, או איזה חטיפים הילדים יאכלו אחר-הצהריים מול המחשב או הטלוויזיה, אלא הן כוח שצריך להתחשב בו גם בהחלטות הרכישה הגדולות: בית, רכב, חופשות משפחתיות והחלטות פיננסיות.

הנשים של היום הן צרכניות מידע מתוחכמות הרבה יותר ממה שאימותיהן היו לפני דור. הן צורכות וחולקות מידע על פני פלטפורמות רבות: בסלולר, באינטרנט על גווניו השונים (פייסבוק, בלוגים, פורומים) ועוד.

אך יחד עם זאת, גם בדור הנוכחי יש עדיין כוח משמעותי למעגלים החברתיים שמאז ומתמיד הקיפו נשים. החברות, אמהות אחרות ואמא שלהן תמיד היו מקורות מידע והשפעה. היום פשוט יותר וקל להעביר ולחלוק מידע.

הנשים של תחילת המאה ה-21, ולא משנה מה גילן, הן צרכניות חכמות יותר. הן יחידת קבלת החלטות חכמה היודעת לעבד כמויות גדולות של מידע המגיע ממקורות רבים.

נשים יודעות לנצל ולמצות את מגוון האפשרויות שיש באינטרנט: תקשורת, מידע, חיסכון בזמן, מדיום תקשורת, בידור, צרכי משפחה, קניות ועוד.

הן יכולות להיות נשואות או רווקות, אמהות עובדות או עקרות-בית – אך לא משנה מה הסטטוס הסוציו-דמוגרפי שלהן, הן מנסות באופן תמידי למצוא איזון בין הדאגה לצרכים הרגשיים והפיזיולוגיים שלהן לבין הדאגה לאנשים שהן אוהבות. בדרך-כלל נשים הן מוקד הדאגה והטיפול של כל המשפחה: ההורים שלהן, הילדים, בן/בת-הזוג.

משווקים צריכים להקדיש יותר תשומת-לב למשימה המאוד מורכבת של ניהול זמן שנשים מבצעות. הן תמיד מעורבות בהמון מעגלי פעילויות.

 

אז במה צריך להתמקד כשמשווקים לנשים?

פנו לנשים במקומות שבהן הן נמצאות (ולא, זה לא תמיד בטלוויזיה)..

תנו להן לנסות – השיווק באמצעות דוגמיות וערכות התנסות עוד לא ממש עשה עלייה לארץ הקודש

שתפו אותן בתהליך. 

אל תבחרו ב"דוגמנית" כדיפולט: נשים יודעות שהן לא יכולות להיות תמיד מושלמות. השתדלו להשתמש נשים אמיתיות, זה הרבה יותר אמין

אל תקטלגו, צאו מהתבניות : אמהות הן לא רק אמהות, רווקות לא רק מבלות וקונות בגדים. נשים הרבה יותר מורכבות מהסטריאוטיפים שמנסים להלביש עליהן

פרסונליזציה: היום הטכנולוגיה מאפשרת תפירת מסרים אישיים. נשים מצטיינות יותר מגברים בתפיסה עצמית של ייחודיות. מסרים אישיים הם הכרחיים. תלמדו אותן, זה שווה את זה.

מתוך המחקר "מה נשים מחפשות ברשת" שנערך ע"י חברת ZETA TOOLS וליאת ורדי בר. לינק למחקר 

עובדות, נתונים ומספרים: 

  • נשים הן כוח הקנייה החזק בעולם.
  • נשים מקבלות את רוב החלטות הרכישה בבית. כן, גם בענייני מוצרי חשמל, מכוניות וטיסות לחו"ל.
  • אמהות שולטות על ההוצאה של 85% מהתקציב המשפחתי!
  • נשים מבצעות יותר רכישות מושכלות המבוססות על המלצות, הצלבת מידע והשוואת מחירים.
  • נשים כיום מחוברות לאינטרנט מהבית, מהעבודה, מהסלולר וקשה להן להתנתק.
  • מרבית הנשים גולשות ברשתות חברתיות, פורומים, בלוגים ואתרים שונים  באינטרנט כחלק מהשגרה היומיומית.
 Commerce
  • 75% מהגולשות קיבלו החלטה על קניית מוצר בעקבות המלצה שקראו באינטרנט
  • 45% מהן ביצעו קנייה בפועל בעקבות חיפוש ברשת
  • נשים בישראל מבלות 10.5 שעות בממוצע בחודש בגלישה ברשתות חברתיות -שעתיים וחצי בממוצע ביום רק ב-facebook
  • מוצרי תינוקות, ביגוד, ספרים, קוסמטיקה, אביזרים לבית, פרחים,  כרטיסים להופעות, ריהוט ומה לא – 
  •  נשים קונות דרך הרשת יותר מגברים

 

qwwwrtd-2 (2)

 לחבילות הפרסום שלנו ומידע נוסף לחץ כאן